Do sada smo u ovoj rubrici predstavljali kultne dizajnerske predmete koji su svoj status potvrđivali decenijima. Uglavnom su to bili radovi genijalnih Skandinavaca, koji danas važe za ikone ovog posla.
Ovaj put predstavljamo radove Danaca savremenika, koji stoje iza brenda “LoCa”, a čija je vješalica za kapute Knax zadnje dvije decenije sinonim za čiviluk u Skandinaviji.
Kada se radi o lansiranju novih proizvoda, rafinirani danski brend “LoCa” nikad nigdje ne žuri. Zašto razvijati nove stvari samo zato, kada napore možemo usmjeriti na dizajniranje korisnih, kvalitetnih i dugotrajnih proizvoda – mora da je njihova mantra.
Ona stara da “ako je nešto vrijedno truda, uradi to kako treba” je način na koji oni pristupaju poslu. Već dvadeset godina proizvode određene proizvode u ograničenim količinama, ali vrhunskog kvaliteta. Inspirisani su velikim nasljeđem danskog dizajna i zanatstva, i kao takvi su se etablirali kao jedan od vodećih brendova u Danskoj.
Jednostavna i inteligentna funkcionalnost
“LoCa” priča počinje 1992. godine kada je njihov osnivač, inženjer Thorkild Lundsgaard, tražio lijepu i funkcionalnu vješalicu za kćerkinu sobu.
Nezadovoljan ponudom na tržištu, Lundsgaard je odlučio da napravi nešto u svojoj garaži. Prvi pokušaji bili su neuspješni, ali onda se obraća dizajn studiju “Harrit & Sørensen”, koji mu je pomogao da razvije kultnu Knax vješalicu. Elegantna s preciznim dizajnom, vješalica je lansirana 1995. godine i od tada je najbolje prodavani proizvod.
Knax čiviluk ilustruje pristup “LoCe” estetici jednostavnosti i inteligentne funkcionalnosti. Lundsgaardova misao vodilja bila je ta da svi imamo mnogo vješalica, a koristimo samo nekoliko. Dizajneri su razradili tu ideju i osmisli sistem po kojem kukice koje se ne koriste “nestaju”.
U formi precizno oblikovanog i ručno obrađenog drveta sa dodatim aluminijumskim kukicama koje se izvlače iz drvene baze kada se upotrebljavaju, Knax je prefinjena i bezvremenska realizacija Lundsgaardovog originalnog koncepta.
Kvalitet, a ne kvantitet
Uspjeh vješalice na tržištu dao im je šansu da se prošire i povećaju asortiman proizvoda, ali umjesto toga “LoCa” je postepeno dodavala nove proizvode koji su rješavali specifične probleme na jedinstven i inteligentan način. Lundsgaard je insistirao na kvalitetu, a ne kvantitetu, te je težio da kada dizajniraju i prave neki predmet on bude drugačiji u odnosu na one dostupne na tržištu. Umjesto velikog broja različitih predmeta, “LoCa” nudi svaki proizvod u svom ograničenom katalogu u različitim bojama, materijalima i veličinama, kako bi odgovarao različitim stilovima uređenja i šemama boja.
Tako je, na primjer, Knax vješalica dostupna u pet veličina, deset vrsta drveta i 15 boja, sa tri različite boje kukica. Mogu biti skoro pa neprimjetne u prostoru, ili se mogu isticati kao delikatni dizajnerski komad koji se vrlo rijetko primjećuje u prostoru.
Nasljeđe u identitetu
Zidna polica za obuću, ogledalo i vertikalna vješalica su među proizvodima koje je “LoCa” predstavila tokom godina, sve proizvode je dizajnirao studio “Harrit & Sørensen”. Strategija kojom je firma rasla polako, ali sigurno, zasniva se na predstavljanju novog proizvoda svakih pet godina, ali samo onda kada taj proizvod nudi efikasno i drugačije od svih viđenih rješenja, kvalitet i dugotrajnost koji će isplatiti cijenu plaćenog proizvoda (Knax vješalice se kreću od 100 evra pa nadalje).
“LoCa” je bazirana u Turebyu, koji je udaljen od Copenhagena 50 kilometara, a dansko nasljeđe je ključni dio njihovog identiteta. Svi proizvodi se prave lokalno, od najboljih materijala s kojima rade lokalne zanatlije.
Odluka da se baziraju na ograničene količine proizvoda, na tržištu preplavljenom jeftinom robom, nije svakidašnja. Ali iz ove danske firme vjeruju da još ima dovoljno ljudi koji će radije izabrati da imaju manje stvari, ali kvalitetnijih, nego više jeftinijih, a nekvalitetnijih.