Studio “Snedker” iz Kopenhagena je moderan studio za dizajn, koji je osnovala Pernille Snedker 2009. godine. Dosadašnji rad studija odlikuje se dizajnom inovativnih, zanimljivih površina za enterijer, odnosno podova i zidnih panela.
U radu dizajnerke Pernille ima nečeg pomalo psihodeličnog, ali vrlo inovativnog i zaraznog… Što je najzanimljivije od svega, ona u svom radu kreira živopisne modele koristeći samo kantu, boje i komade drveta.
“Marbelous Wood”, kako glasi naziv njenog drvenog poda sa šarom mermera, postavlja nove izazove kada je u pitanju do sada svima poznata klasična obrada drveta. Njen atraktivan pod otkriva bogate, nepoznate teksture drveta koje nude pregršt mogućnosti za sve kreativce.
Podovi duginih šara
Vodeći se izazovom da istraži površine iz naše poznate okoline, gdje spoj funkcije i estetike može da rezultira nekim novim živopisnim formama, dizajnerka je osmislila upečatljivo drveno remek-djelo od poda.
Želeći da ljude zaintrigira, umjetnica se tako “zaigrala” sa starim, običnim drvenim podom od borovine da je na kraju stigla do zabavnog, neočekivanog materijala u kojem ljubitelji neobičnih enterijera mogu da uživaju.
A sve je počelo sa skicom na kojoj je Pernille iscrtala dezen koji će se kasnije naći na drvenom podu. Nakon toga umjetnica kaplje odabrane pigmente u vodenu kupku i kada dođe do željene šare, preslikava je na komad papira ili drveta. Dobijena šara podsjeća na poznate, prirodne šare na mermeru.
Tako se na kraju dobija pod koji za glavni ton ima divnu toplu boju bora. Preko nje Pernille “slika” podnu površinu tako da podsjeća na rad akrilnim bojama. Dobijene šare su u duginim, vedrim bojama – zelenoj, nježnoj ružičastoj, veseloj narandžastoj i plavoj.
Na drvenom podu koji šarom snažno dočarava mermer učiniće vam se kao da hodate po tavanici koju krase “duge” čudesnih boja i pruga.
Prirodni materijali i drevna japanska tehnika
Oslanjajući se na to da je sam proces pri nastanku nekog komada najbitniji faktor u radu, Pernille se do sada fokusirala na korištenje prirodnih materijala.
Gotovo da ne možemo da odvojimo pogled od šara kojima je dekorisan pod. Boje izgledaju kao da se pomjeraju, kao da teku. Boja se spušta na površinu vode, koja se ponaša kao prirodna prizma, a zatim se prenosi na drvo tako što se ploče borovine umaču u nju.
Potom se stavlja zaštita od UV zračenja. Ploče se ovako prave, jedna po jedna, ne postoje dva ista komada i prave se po naružbi.
Ova specijalna metoda se naziva Suminagashi i to je stara japanska metoda koju je Pernille obnovila. Ovi fantastični podni paneli mogu se koristiti i kao zidna dekoracija, pregrada ili u nekoj drugoj funkciji. Ali gdje god da se postave, biće definitivno najfunkcionalniji ukras.