Pregršt pozitivnih utisaka, ali i sklopljenih poslova i uspostavljenih kontakata, nose bh. proizvođači sa nedavno završenog sajma namještaja u Kelnu, jednog od najznačajnijih i najvećih te vrste u svijetu.
Još jednom je stigla potvrda da je namještaj iz BiH jedan od najrenomiranijih, a odlikuju ga vrhunski kvalitet, savremeni dizajn i pristupačna cijena.
Osam preduzeća se predstavilo u organizaciji Spoljnotrgovinske komore BiH na zajedničkom štandu, a već prvog dana sajma je ostvareno više od 200 kontakata iz više od četrdeset zemalja, te je dostavljen značajan broj zahtjeva za ponudu. Sedam kompanija izlagalo je samostalno, a svi zajedno izložili su najbolje komade namještaja na 1.200 metara kvadratnog prostora.
Jedna od nagrada sajma pripala je fojničkom preduzeću MS&WOOD i dizajneru Adi Avdagiću za komodu iz kolekcije “Primum”.
“BiH je definitivno lider u proizvodnji namještaja. Interes iz godine u godinu raste i sa zadovoljstvom mogu reći da su bh. proizvođači visoko pozicionirani po pitanju kvaliteta i dizajna o čemu svjedoči sama činjenica da naše kompanije svake godine osvajaju prestižne nagrade. Posebno je bitno istaći da je međunarodni sajam IMM u Kelnu najznačajniji sajam namještaja u svijetu na kojem izlažu eminentne kompanije iz cijelog svijeta. O pozicioniranosti BiH govori i činjenica da je komorski štand bio na ulazu u glavnu halu sajma”, kazao je Ahmet Egrlić, predsjednik STK BiH.
Utisci izlagača i domaćih proizvođača su izuzetno pozitivni.
“Obavili smo veći broj sastanaka s postojećim i potencijalnim novim kupcima i uspjeli učvrstiti našu poziciju, kao pouzdanog i sigurnog proizvođača i dobavljača namještaja. U odnosu na prošlu godinu, podigli smo nivo kvaliteta završne obrade namještaja i uspjeli se svrstati u srednji cjenovni rang, koji je inače najzastupljeniji na tržištima Zapadne Evrope. U načelu smo dogovorili određene saradnje i poslove, koje ćemo već uvrstiti u planove za 2018. Do sada smo sarađivali s kupcima iz Njemačke, Austrije i Italije, a nakon sajma planiramo proširiti prodaju namještaja na tržiša Švajcarske, Holandije, Danske, Francuske, Brazila, Indije”, kažu u “Boksitu” iz Milića, koji se po drugi put pojavio na ovom prestižnom sajmu.
Kako kažu, kompanije sa naših prostora polako diktiraju trendove i na svjetskom tržištu i u pogledu kvaliteta i u pogledu dizajna.
Zadovoljni su i u firmi “Woodteam”, koja je ove godine prvi put samostalno izlagala svoje proizvode.
“Na licu mjesta smo ugovorili narudžbe za tri-četiri kamiona, tako da smo veoma zadovoljni. Imamo kreativne mlade ljude i dizajnere koji nam unose svježinu, a što je posebno interesantno za njemačko tržište na koje izvozimo 60 odsto proizvodnje”, kazali su nam oni.
Emir Kapić, direktor preduzeća “FEF Export Import”, kaže kako je za ozbiljnog proizvođača veoma bitno da se pojavi na ovom sajmu jer tu može da ostvari kontakte i pronađe nova tržišta koja ne bi mogao iz BiH.
“Samo ulaznica na sajam košta 60 eura, a sve vrvi od posjetilaca, što govori o kakvom događaju se radi. Imali smo kontakte iz Meksika, Amerike i Kanade, a to su ciljne grupe koje veoma teško možete dokučiti iz BiH. Mislim da u srednoj i višoj klasi proizvođači iz BiH mogu ponuditi puno”, kazao je on.
Na ovogodišnjem sajmu namještaja, koji je trajao od 16. do 22. januara, predstavilo se oko 1.200 izlagača iz 50 zemalja, a posjetilo ga je oko 140.000 ljudi. BiH je ubjedljivo imala najviše izlagača u regiji jer je Hrvatsku predstavljalo pet, Makedoniju tri, a Srbiju dva.
Najznačajniji spoljnotrgovinski partner BiH je Njemačka s izvozom vrijednim preko pola milijarde maraka, od čega se gotovo polovina odnosi na namještaj (225,3 miliona KM), što pokazuje kolika zainteresovanost vlada za njim.
(Nezavisne)