Uspješna banjalučka priča: Izlazak na tržište EU najbolji dokaz kvaliteta

Dok su se u godini koja je na izmaku jedne kompanije borile za opstanak na domaćem tržištu, druge su uspjele obezbjediti stabilnost, te su sva raspoloživa sredstva i energiju usmjerili na vrlo značajan korak – izlazak na strano tržište. Jedna od njih je i najsavremeniji bh. laboratorij, kompanija FullDent iz Banje Luke.

U pitanju je zubotehnički laboratorij osnovan 2009. godine sa skromnom željom da se nastavi porodična tradicija. Ipak, stvari su tekle mnogo bolje od očekivanog, pa će naredne godine, kada slave 10 godina postojanja, pokušati predstaviti svoje proizvode na tržištima Austrije i Njemačke.

– Naš laboratorij 2019. godine slavi značajan jubilej, 10 godina postojanja. Kada se osvrnemo unazad, mogu reći da se radi o periodu ispunjenom brojnim poslovnim izazovima. Ipak, zahvaljujući dobroj organizaciji i pametnim ulaganjima uspjeli smo da postignemo stabilnost. Kao dobar biznis model u našem slučaju se pokazala praksa da ostvareni profit ulažemo u osavramenjavanje opreme i edukaciju kompletnog kadra, pa smo tako stepenicu po stepenicu podizali kvalitet naših proizvoda. Na taj način smo u jednom trenutku došli u sitaciju da našim saradnicima, stomatolozima, možemo ponuditi proizvode vrhunskog kvaliteta, koji stoje rame uz rame sa proizvodima svjetski priznatih laboratorija, a uz to su dosta nižih cijena nego u drugim zemljama, ispričao je direktor i vlasnik FullDenta, Nenad Đukanović.

Laboratorij FullDent je u protekloj godini stekao sertifikat ISO 13485:2016, međunarodni standard koji garantuje kvalitet i bezbjednost medicinskih proizvoda koje proizvodi, i to na način da su zadovoljeni najviši evropski standardi.

– Sertifikat koji smo dobili je veoma značajan za krajnje korisnike, pacijente, jer na ovaj način njima je garantovana bezbjednost u primjeni naših proizvoda, kao i za naše saradnike koji dobijaju kontinuitet u kvalitetnom dizajnu, izradi, razvoju, kao i brzoj isporuci. Sa druge strane, i mi smo jako zadovoljni jer nam je otvorio vrata ka Evropi, objasnio je Đukanović.

Uz konstantnu edukaciju ne samo kadra koji učestvuje u proizvodnom procesu, nego i menadžmenta, kako kažu u FullDentu – stvari su se posložile same, te su shvatili da postoji kapacitet za naredni korak, odnosno za tržište veće od našeg.

FullDent

– Cijenimo svoje zaposlene jer smo svjesni njihove vrijednosti i trudimo se da ih motivišemo da i u budućnosti kao tim nastave ostvarivati sjajne rezultate kakvi i priliče mladim, visoko kvalifikovanim stručnjacima. Zahvaljujući takvom odnosu sada smo u odličnoj poziciji kada je u pitanju domaće tržište, a i na dobrom putu da takve rezultate ostvarimo i u EU, riječi su Đukanovića koji kalendarsku godinu završava u pregovorima sa potencijalnim strateškim partnerima iz inostranstva, sa nadom da će već početkom naredne godine zubne nadoknade proizvedene u Banjaluci svoje nove vlasnike pronaći u Njemačkoj.