Plava boja u kancelariji poboljšava produktivnost zaposlenih

Boja je moćan, univerzalan, neverbalni jezik i prva stvar koju registrujemo kada procjenjujemo bilo koji prostor. One nam pomažu da prepoznamo razliku i djelujemo instinktivno, a utiču i na naše ponašanje odnosno raspoloženje.

Psihologija boja istražuje emocije, raspoloženja i reakcije koje različite boje izazivaju u nama. Ovo se odnosi na sve oblasti života, od naših domova i škola do kancelarija. Sada se vjerovatno pitate kako da koristite psihologiju boja da biste izazvali emocije koje želite da vaš tim iskusi na radnom mjestu?

 

S obzirom da boje utiču na naše misli, ponašanje i zadovoljstvo, one takođe mogu duboko uticati na našu produktivnost. Razmislite o tome: posljednje mjesto na kome želite da radite je siva, neinspirišuća, dosadna kancelarija. Primjenom uvida zasnovanih na psihologiji boja, preduzeća mogu postići različite ciljeve: od izazivanja pozitivnog raspoloženja kod kupaca do povećanja kreativnosti i efikasnosti članova tima.

Jedna od najproduktivnijih boja koju možete odabrati za svoje radno okruženje jeste plava. Ona spada u grupu takozvanih hladnih boja koje generalno čine ljude smirenijim i manje anksioznim. Kao veoma popularna boja za radne prostore, plava pomaže da se postigne uravnotežena i umirujuća atmosfera, a ujedno pomaže zaposlenima da ostanu fokusirani i efikasni.

Prema psihologiji boja, dokazano je da različite nijanse plave mogu poboljšati koncentraciju, stimulisati razmišljanje i pružiti mentalnu jasnoću. Ova boja takođe poboljšava produktivnost, što je automatski čini idealnim izborom za prostor gdje vam je potreban mir i koncentracija za čitanje, učenje i kreiranje različitih sadržaja.

Kada govorimo o dodavanju plave boje u kancelarijski prostor, najbolje zone za tako nešto su prostori za rad i saradnju, sobe za sastanke sa klijentima i sektori odnosno oblasti istraživanja. Uključite slobodno plave akcente i u dijelove kancelarije gdje se očekuje da vaš tim bude produktivan i da se bolje fokusira.