Umičević upozorava: Banjaluka doživjela kolaps zbog izmjena u saobraćaju

Marinko Umičević, kandidat SNSD-a za odbornika u Skupštini grada Banjaluka, pod rednim brojem šest na listi, upozorio je da je izmjenama u saobraćaju ili takozvanom “saobraćajnom revolucijom” Banjaluka doživjela potpuni kolaps, koji je još i veći u glavama ljudi koji su u potpunoj nevjerici zbog niza nelogičnih izmjena u odvijanju saobraćaja gradskim ulicama, koje su umjesto da smanje, samo pojačale gužve.

Pored toga, Umičević je posebno naglasio problematiku kružnih tokova, kojih je zadnjih par godina sve više u Banjaluci, a tek će ih biti jer je u toku izgradnja novih.

“Kao prvo, kružni tokovi ne moraju da imaju pješačke prelaze sa sve četiri strane raskrsnice, što je kod nas slučaj, jer bi ukidanjem nekog od pješačkih prelaza protok saobraćaja kroz kružni tok bio veći i sam kružni tok bi bio rasterećeniji”, rekao je Umičević, koji je u prethodna četiri mandata, odnosno u zadnjih 16 godina  zaredom bio odbornik u Skupštni grada Banjaluka i po svemu sudeći će uz podršku svojih sugrađana koje nikada nije iznevjerio, osvojiti i peti uzastopni mandat, što nikome nikada u Banjaluci nije pošlo za rukom, osim Marinku, koji je u Banjaluci i šire poznat i kao uspješan privrednik i sportski radnik.

Kada su u pitanju kružni tokovi u Banjaluci, Umičević je dodao i da su postojeće kružne raskrsnice dosta male, što opet negativno utiče, jer mali kružni tok ne može da primi više vozila i samim tim usporava saobraćaj.

“Svi smo više očekivali od kružnih tokova u Banjaluci, a oni su se do sada pokazali neefikasnim, jer su problemi sa gužvama u saobraćaju na banjalučkim ulicama još veći. Bilo je manje gužvi kada smo imali semahore”, dodao je Umičević, koji je za četiri mandata u odborničkim klupama ostavio je sjajne rezultate i realizovao brojne inicijative koje su imale samo jedan, ključni cilj, a to je bolji uslovi života svakog građanina Banjaluke u svim sferama društva.

Takođe, Marinko je napomenuo i da je veoma neodgovorno od dosadašnjih gradskih vlasti da se u Banjaluci u isto vrijeme grade četiri kružna toka, što zbog prekopavanja i izmještanja saobraćajnih traka dodatno pojačava gužve u saobraćaju i dovodi do potpunog kolapsa i nepreglednih kolona vozila na većini ulica, na oba tranzita, te na ulazima i izlazima iz grada u nekoliko udarnih termina.

“Moj višegodišnji prijedlog je da se rasporedi radno vrijeme u Banjaluci, odnosno da ne počinje cijela Banjaluka da radi od pola osam ili osam, već da se nekako izvrši preraspodjela pa da jedna kategorija na primjer počinje u sedam časova, druga u pola osam, treća u osam itd”, predložio je Umičević, što bi se svakako trebalo uzeti u razmatranje kao jedna od mjera za smanjenje nepodnošljivih gužvi u saobraćaju banjalučkim ulicama, a pogotovo jer ova inicijativa dolazi od čovjeka sa ogromnim životnim iskustvom, koji je obišao cijeli svijet, i koji iznad svega voli svoju Banjaluku.

N.Sp.