Svjetska izložba EXPO, koja se održava u razmaku od najmanje 5 godina i koja ističe najveća dostignuća svih grana ljudskoga djelovanja, ove je godine u Milanu okupila predstavnike iz 145 zemalja, 5 kompanija i 16 nevladinih organizacija.
Svaka od 145 zemalja na milanskoj će se izložbi predstaviti vlastitim paviljonom ili izložbom. Čini se kako su ove godine brojni svjetski arhitekti svojim zdanjima željeli demonstrirati najnovije tehnološke trendove isprepletene glavnom temom EXPO-a 2015 – “Feeding the Planet, Energy for Life”.
1. Talijanski paviljon
Zamišljen je kao kompleksna mreža gradskih stabala. Projekat je odabran na takmičenju čija je glavna ideja bila u jednom zdanju objediniti pojmove: prozračnost, energija, voda, priroda i tehnologija. Rezultat je ova impresivna drvena i prozračna konstrukcija.
2. Kineski paviljon
3. Vijetnamski paviljon
Vijetnam na ovogodišnjem izdanju milanske izložbe predstavlja studio Vo Trong Nghia Architects i posvećen je razradi pitanja rasta stanovništva. Osnovni izvor inspiracije za vijetnamske arhitekte bio je cvijet lotosa – njihov nacionalni simbol optimizma.
4. Ruski paviljon
Moto ruske izložbe “Rusko polje. Uzgajajmo svjetsko blago. Njegujmo budućnost” i kao što već samo ime najavljuje, osnovna tema paviljona vrti se oko pitanja sigurnosti hrane. Paviljon je izrađen od drva i stakla, a zanimljiva struktura prednjeg, tj. ulaznog dijela u zdanje podsjeća na skijašku skakaonicu.
5. Paviljon Vanke
Valoviti brežuljkasti paviljon Vanke djelo je Studija Libeskind, a osim dojmljivog vrtložnog oblika, ističe se i svojom reflektirajućom metalnom fasadom koja je nastala u saradnji s kompanijom Casalgrande Padana.
6. Paviljon SAD-a
Dvoetažnu strukturu, koju potpisuje studio Biber Architects, odlikuje otvorena prozračna fasada po kojoj se isprepliću različite biljne vrste, kreirajući zanimljivu vizuelnu igru. Moto američkog paviljona glasi “American Food 2.0: United to Feed the Planet” kojim žele skrenuti pozornost na kontekst međusobnih odnosa pojmova poput održivosti, zdravlja, prehrane i tehnologije.
7. Ekvadorski paviljon
Ekvador je svoj paviljon zamislio u jarkim bojama koje odražavaju nacionalne boje te andske države. Njihovo zdanje proteže se na 747 kvadratnih metara i cilj je promovisati turističku ponudu, gastronomiju i svoje lokalne namirnice: kakao, voće i morske plodove. Moto glasi “Discover ouR-Evolution” i predstavlja interaktivnu rutu kroz četiri velike regije te zemlje: šume Amazone, Ande, obalu i Otočje Galapagos.
8. Kuvajtski paviljon
Neobično zdanje skreće pažnju na promociju kulturnih i prirodnih resursa Kuvajta. Voda, agrikultura i energija predstavljaju ključne izazove s kojima se Kuvajt svakodnevno suočava i ovim se putem želi staviti naglasak na pitanje održivosti u klimi koju karakteriše neplodno tlo i pustinjski krajolici.
9. Njemački paviljon
Njemačka se na izložbi EXPO 2015 predstavlja motom “Polja ideja” koji je zajedničkim snagama utjelovilo nekoliko arhitektonskih studija, a među njima se našao i Schmidhuber. Projekat se temelji na čvrstoj povezanosti Nijemaca s ekologijom i pitanjima prehrane.
10. Paviljon Ujedinjenih Arapskih Emirata
Geslom “Food for Thought – Shaping and Sharing the Future” Ujedinjeni Arapski Emirati na ulice Milana donose principe urbanističkog planiranja tipične za jedan pustinjski grad. Paviljon potpisuju britanski arhitekti studija Foster + Partners, a unutrašnji raspored “uskih uličica” evociraju izgled tipičnih drevnih zajednica, istovremeno demonstrirajući sjajnu energetsku učinkovitost razrađenog stambenog rasporeda.
Izvor -buro247.hr