Lift je izumljen prije više od 160 godina, a njemačka inženjerska kompanija ThyssenKrupp očigledno smatra da je vrijeme da se nešto promijeni.
Nakon predstavljanja Multi koncepta 2014. godine, horizontalno-vertikalnog sistema lifta bez sajle, nedavno su ga i testirali na tornju visine 246 metara u njemačkom gradu Rottweilu.
ThyssenKruppova tehnologija podsjeća na sistem metroa unutar zgrade, kabine lifta se u željenom smjeru kreću pomoću magnetnog polja baš kao Maglev vozovi, a mogu dostići brzinu od čak 17 metara u sekundi.
Multi sistem ima brojne prednosti nad tradicionalnim liftom. Kako se lift može kretati horizontalno i vertikalno, otvara nove arhitektonske mogućnosti što je od presudne važnosti jer kako se više ljudi seli u svjetske gradove, dizajn visokih zgrada uticaće na emisije ugljika u gradu.
“Vjerujemo da će Multi zaista promijeniti način na koji se ljudi kreću, rade i žive u našem izgrađenom okruženju. Vrijeme čekanja lifta će se skratiti a zauzimaće značajno manje prostora unutar zgrade. Osim toga, sistem koristi čak 60 odsto manje energije od tradicionalnih liftova”, izjavio je Andreas Schierenbeck, direktor kompanije ThyssenKrupp.
Naravno, sve te prednosti ne dolaze bez troškova. Novi sistem navodno je skoro pet puta skuplji od tradicionalnih liftova, pa bi usvajanje novog dizajna moglo potrajati.
Ipak, ThyssenKrupp već ima svog prvog kupca – OVG Real Estate. Multi sistem će biti instaliran na njihovom East Side Toweru u Berlinu, koji bi mogao biti završen 2019. godine.