Cjediljka koja je uzburkala svijet dizajna

Cjediljka za limun nije predmet koji bi većina ljudi očekivala u temi o kultnom dizajnu. Ali to nije obično kuhinjsko pomagalo, biće vam jasno kada saznate da njen dizajn potpisuje slavni francuski dizajner Philippe Starck.

Njegova “Juicy Salif” ne samo da je najpoznatija cjediljka na svijetu, nego je i jedan od najslavnijih Starckovih projekata, koji ima nekoliko predmeta koji imaju status ikone dizajna. Istinsko djelo postmodernizma, cjediljka je antiteza modernističkog principa “forma slijedi funkciju”.

alessi-psjs-juicy-salif-gallery-2

“Juicy Salif” cjediljku Starck je osmislio 1990. godine za brend “Alessi” i iako izgledom podsjeća na pauka i prekrasna je, brojni korisnici su je oklevetali kao potpuni promašaj, nepraktični predmet koji svoju funkciju ne ispunjava dobro.
“Veoma sam zadovoljan ovim projektom jer je to zapravo velika šala. To je ujedno i najkontroverzniji komad dizajna ovog vijeka, ali i jedan od najzabavnijih projekata na kojem sam radio. Inače mi je potrebno vrijeme da shvatim posljedice koje neki dizajn može imati, ali kad mi je Philippe poslao skicu ovog cjedila, odmah sam znao šta imam u rukama”, tvrdio je Alessi, vlasnik brenda.

Prošle godine “Alessi” je obilježio 25. godišnjicu “Juicy Salif” cjediljke. Ovaj veoma popularan predmet, ne cijedi samo citruse, nego i podstiče konverzaciju. Od pojavljivanja na tržište, “Juicy Salif” je započeo diskusiju o njegovoj namjeni i značenju.

AlessiJuicySalifCitrusJuicer

Međunarodno prepoznata ikona koja je u stalnoj postavi brojnih muzeja širom svijeta, od MoMA-e u New Yorku do Centra Georges Pompidou u Parizu, “Juicy Salif” je privukao medijsku pažnju publike na bezbroj načina. Za “Alessi” brend, on predstavlja odličan primjer predmeta koji ima ulogu umjetničkog medijatora u najturbulentnijim područjima kreativnih potencijala.

Alberto Alessi, predsjednik brenda “Alessi”, kaže da pravo dizajnersko remek-djelo mora imati mogućnost pokretanja emocija, buđenja sjećanja, iznenađenja, kršenja pravila, pojačati želju za životom u nama. Drugim riječima mora biti poetično.

Klat_-Juicy-Salif_Philippe-Starck_Alessi_14

Kad je Alberto Alessi zatražio dizajnersko rješenje od Phillipea Starcka, želio je vidjeti kako će francuski dizajner interpretirati neki određeni proizvod, međutim dugo nije stizao odgovor od dizajnera. Mjeseci su prolazili dok jednog dana nije pristigla koverta sa italijanskog ostrva Capri. U koverti je Alessi pronašao salvetu na kojoj je Starck nacrtao skicu za novu cjediljku. Starck je bio na porodičnom odmoru i dok je cijedio limun iznad tanjira s lignjama, oblik mekušca mu je poslužio kao inspiracija za oblik “Juicy Salifa”.

Uprkos ovom neobičnom gestu, Alessi je pristao na ideju i izjavio da na kraju ne bi trebalo da budu zabrinuti činjenicom da inspiracija rješenja nije u skladu sa zadanim projektnim zadatkom, jer je “Juicy Salif” postao najkontroverznija cjediljka 20. vijeka zato što je još ostala zaigrana, inteligentna i provokativna kao objekat u “Alessi” kolekciji.

Povodom dvije i po decenije postojanja “Juicy Salifa” proizvedena su dva specijalna izdanja, jedan od lijevanog aluminijuma s bijelim keramičkim premazom i drugi od lijevane bronze koji je proizveden u ograničenoj seriji.

juicy-salif-edizioni-25-anniversario-slider