Online ponuda i prodaja proizvoda u Srpskoj doživjela je uspon tokom pandemije virusa korona, a osnovni razlog za to je zatvaranje prodavnica odjeće, obuće, bijele tehnike i drugih. Iako je rad trgovinama sa osnovnim životnim namirnicama bio dozvoljen i njihovi vlasnici odlučili su se i za online prodaju.
Polovinom marta, usljed širenja virusa korona, mnoge radnje, ugostiteljski objekti i druge djelatnosti stavili su ključ u bravu. Mnogi od njih, kako bi lakše prebrodili krizu, okrenuli su se online prodaji svojih proizvoda i usluga.
Među prvima bili su butici i trgovine obućom, ali i prodavnice mješovitom robom pa su tako građani iz udobnosti kuće mogli da naruče odjeću, torbe, asesoare, obuću, ali i mlijeko, brašno, ulje, šećer…
Otvaranje online prodavnica
Ljiljana Šipragić sa platforme „Kupidomace.ba“ rekla je za portal CAPITAL da je upravo pandemija COVID-19 navela njen tim da krenu sa projektom online prodaje, da građanima i poslodavcima pruže sve na jednom mjestu.
„Sa projektom smo krenuli početkom aprila, u jeku pandemije. Željeli smo da pomognemo građanima da na što lakši i brži način dođu do proizvoda koji ih zanimaju. Kada je svima rečeno da treba da budu kući i ne rizikuju zdravlje, najbolji način da dođete do neophodnih proizvoda upravo je bila online trgovina“, rekla je Šipragić.
Ona je navela da se na njihovoj stranici mogu pronaći različite vrste proizvoda, od prehrambenih proizvoda, bijele tehnike, odjeće, obuće i drugi, te da ovo ujedno predstavlja vid promocije domaćih proizvođača i njihovih proizvoda.
„Mi smo posrednici između kupaca i poslodavaca. Trudimo se da na što jednostavniji način zadovoljimo potrebe ponuđača i potrošača. Do sad smo vidjeli samo pozitivne rezultate, te smatramo da će se ovo kroz budući period razviti u jednu dobru priču“, kazala je Šipragić.
I supermarketi „Tropik“ i „Moj market“ građanima nude kupovinu putem „Online trgovine“ i dostavu proizvoda na kućnu adresu ili preuzimanje u prodavnici.
Jedna od najpoznatijih kompanija koja je svoju djelatnost prilagodila pandemiji je i „Ceger“ dostava.
S obzirom na to da je tokom marta i aprila postojala zabrana rada ugostiteljskih objekata, ovo preduzeće čija je osnovna djelatnost dostavljanje hrane iz restorana u Banjaluci, počelo je sa dostavom prehrambenih namirnica, alkoholnih i bezalkoholnih pića, higijenskih proizvoda, cigareta…
„Kada su krenula ograničenja i potpune zabrane rada ugostiteljskih objekata, kompanija „Ceger“ je bila najviše pogođena jer se 95 odsto naših prihoda baziralo na dostavi hrane iz restorana u Banjaluci. U međuvremenu, htjeli smo da budemo društveno odgovorna kompanija, te smo stavili na raspolaganje naše kapacitete za dostavu iz marketa, dostavu voća i povrća, dostavu svih proizvoda i usluga pogodnih za transport“, rekao je direktor kompanije „Ceger“ Boris Tomić.
Dodao je da će „Ceger“ i dalje vršiti usluge dostave raznih proizvoda i usluga, te da je potrebno određeno vrijeme da se ovaj koncept razvije i postane uobičajna stvar kod građana.
Društvene mreže – mjesto promocije i narudžbi manjih trgovina
Male trgovačke radnje koje nemaju svoje internet stranice našle su drugi način za promociju i prodaju svojih proizvoda.
Društvene mreže poput Facebook-a i Instagram-a postale, pored mjesta za reklame, postale su mjesto i online prodaje proizvoda i usluga.
Butik Hajdi, Cat, Lolita fashion, Rim, Skandal, samo su neke od trgovačkih radnji koje u svom asortimanu imaju odjeću, obuću, torbe i asesoare.
Oni su takođe za vrijeme pandemije virusa korona bili zatvoreni, pa su pronalazili načine kako da dođu do kupaca.
Na stranicama ovakvih butika na društvenim mrežama može se vidjeti da imaju online dostavu artikala, te da se isporuka vrši za čitavu BiH i region.
(capital.ba)