Svjetski poznata kompanija “Marimekko” poznata je po jedinstvenim i karakterističnim uzorcima, a osnovana je u Finskoj 1951. godine. “Marimekko” je revolucionirao printane strukture tkanine. Šarolike boje i fantastični geometrijski i cvjetni uzorci vrlo su prepoznatljivi širom svijeta. Kompanija ne dizajnira samo tekstil, nego i visoko kvalitetnu konfekciju, dekorativni tekstil za enterijere, torbe i ostale potrepštine, a sarađuje s najrazličitijim svjetskim brendovima, od “Conversa” do “Avona”.
Simbol mira i optimizma
Prošle godine proslavili su 50 godina postojanja najpoznatijeg uzorka Unikko, odnosno uzorka cvijeta maka. U vrijeme kada je nastao bila je to refleksija rastućeg optimizma i najava hipi pokreta, na kraju, cvijet maka je simbol mira.
Ovaj uzorak je neprolazan, a tajna njegove neprolaznosti možda leži u tome što je nastao kao čin pobune. Naime, vlasnica “Marimekka” Armi Ratia željela je da uzorak po kojem će kompanija biti prepoznatljiva bude upečatljiv i moderan, što će biti ogledalo njenog posla. Snažne nijanse i moderni motivi bili su zaštitni znak brenda koji je privukao pomodne kupce poput Jacqueline Kennedy. Ratia je posebno naglasila da ne želi cvjetne uzorke smatrajući ih modnim klišeima.
Jedna od njenih vodećih dizajnerki Maija Isola bila je odlučna da joj dokaže da griješi. Kreirala je kolekciju od osam cvjetnih uzoraka, a Unikko je bio jedan od njih (Isola je imala mak u svom vrtu). Kada je Ratia vidjela Unikko, nije mu mogla reći ne. Bio je tako snažan, sadržavajući u sebi atmosferu Evrope šezdesetih godina, s prizvukom pop-arta. Moglo bi se reći tada je bio i radikalan.
Uvijek neodoljiv
Iako je Isola dizajnirala za “Marimekko” preko 500 uzoraka tokom karijere, Unikko je daleko najpoznatiji i ujedno jedan od najprodavanijih proizvoda ove kompanije. Iako izbacuju nove kolekcije uzoraka svake godine, Unikko ostaje najtraženiji. Pitanje je da li će ostati tako popularan narednih 50 godina?
Zasad, slavne cvjetove maka viđamo svuda, na svim mogućim printovima u kućnoj dekoraciji, na odjeći, maskama za telefone, torbama, na “Finnairovim” avionima, u podzemnoj željeznici… Unikko se nije ekskluzivno zadržao na crvenoj boji, pojavljuje se u različitim kombinacijama boja, a još jedna vještina kompanije “Marimekko” jeste izbor tih kombinacija.
Ipak, koliko god puta da ga vidimo u ovom uzorku, ostaje nešto privlačno. Ima neku čistoću apstrakcije, za razliku od većine cvjetnih uzoraka, i može se jednostavno osvježiti printom u drugim bojama. Izgleda dobro i u crno-bijeloj verziji, kao i u zeleno-crvenoj. Jedno je sigurno, ovaj uzorak nam neće dosaditi, odavno je postao klasik.