Ovogodišnje, 26. izdanje međunarodnog sajma gospodarstva – Mostar 2025, održava se od 8. do 12. aprila. Mostarski sajam će ponovo okupiti izlagače iz Bosne i Hercegovine i regije, zemlje partnera Republike Italije, te brojnih drugih zemalja iz Evrope i svijeta.
Svake godine organizatori se trude da budu inovativniji i raznovrsniji kada je u pitanju sajamski program, te nas i ove godine u sklopu Sajma uz izlagački dio očekuju i konferencije, stručni skupovi…
O organizaciji ovogodišnje manifestacije i očekivanjima razgovarali smo s direktoricom Mostarskog sajma Dalfinom Bošnjak.
Pred nama je 26. sajam gospodarstva Mostar, da li je sve spremno?
– Već dva mjeseca sajamski kapaciteti su popunjeni. Zadovoljni smo jer se sve više tvrtki i poduzeća želi predstaviti na Mostarskom sajmu. Sjećamo se vremena kada smo tragali za izlagačima, a danas je očito postalo stvar prestiža pojaviti se na našem sajmu.
Čak pojedine veće kompanije grade vrlo zahtjevne i skupe štandove koje žele zadržati preko godine rezervirajući tako svoje mjesto, ali i praveći sebi uštedu. Osim kompanija, imamo prijavu i nekoliko država koje žele biti zemlja partner na nekom idućem sajmu. Sve u svemu, imamo jako komfornu situaciju, a sve to je plod dugogodišnjeg mukotrpnog truda i rada koji se, kako to obično biva, na kraju ipak isplate.
Brojne države žele biti partneri
Šta nas to očekuje od 8. do 12. aprila, kada govorimo u brojkama, koliko je to izlagača, na kojem prostoru, iz kojih zemalja?
– Izvjesno je da će 26. sajam u Mostaru okupiti rekordan broj izlagača iz raznih zemalja svijeta. U najvećoj mjeri predstavljaju se domaći izlagači i predstavnici zemlje partnera (ove godine to je Republika Italija), te ostalih zemalja regije i Europske unije. Uvijek se trudimo da na Sajmu imamo zastupljenost izlagača iz cijele BiH, ali i iz našeg bližeg okruženja, kao i iz ostalih evropskih i svjetskih zemalja. Ovdje je svatko dobro došao. Sajam nudi idealno ozračje za prezentaciju, druženje, razgovore, edukaciju i sklapanje poslovnih ugovora.
Ovogodišnja zemlja partner je Italija, koliko je to značajno za Sajam, na koji način će se Italija predstaviti?
– Iznimna nam je čast što je na 26. mostarskom sajmu zemlja partner Republika Italija – prijateljska država koja nam je partner bila još 2011. godine. S Italijom i izlagačima iz te zemlje imamo jako dobru suradnju koja će se još više produbiti kroz ovo partnerstvo. Izlagači iz Italije na Mostarskom sajmu predstavit će se na zajedničkom štandu na oko 300 četvornih metara. Pored gospodarstva, Italija će u Mostaru predstaviti svoje turističke potencijale kao bogatu kulturu i povijest. Očekujemo dolazak i najviših talijanskih dužnosnika, kao i potpisivanje ugovora o suradnji gospodarstvenika obje zemlje.
Pretpostavljamo da nas i ove godine očekuje bogat program, koji su najznačajniji i najzanimljiviji dijelovi tog programa?
– Svake godine trudimo se biti inovativniji i raznovrsniji kad je u pitanju sajamski program. Tijekom pet dana Sajma naši posjetitelji će moći uživati u brojnim zabavnim aktivnostima, pogledati zanimljive modne i plesne revije, revije frizura, testirati svoje znanje na kvizu, kušati najbolja domaća vina i guštati u hercegovačkim gastro specijalitetima. Sve uz dobru glazbu i pjesmu. Pored konferencijskog i izlagačkog dijela Sajma, posebnu pozornost posvećujemo vinu i vinogradarstvu kroz ocjenjivanje vina i dodjelu priznanja najboljim vinarima. Na posebnim svečanostima nagradit ćemo najuspješnije izlagače, kao i najuspješnije vinare.
Koliki dio Sajma je posvećen konferencijama, stručnim skupovima, B2B razgovorima?
– Konferencijski dio je ono što Mostarskom sajmu daje dodanu vrijednost i čini razliku u odnosu na druge sajmove u okruženju. Inače, najveći problem ovdašnjih sajamskih tvrtki u organizaciji velikih međunarodnih sajmova nedostatak je moderne sajamske i kongresne infrastrukture.
Privredni razvoj
Većina ih ima ili stariju infrastrukturu ili organizira sajmove u (ne)sajamskim prostorima. Mostarski sajam raspolaže suvremeno opremljenim konferencijskim dvoranama u kojima se mogu raditi prezentacije, voditi b2b razgovori, ali i odvijati konferencije na daljinu (online). Kroz zadnjih 15 godina mnogo smo ulagali u infrastrukturu. I na ovom sajmu ćemo s talijanskim partnerima i našim gospodarskim komorama (Gospodarska komora Federacije BiH i Vanjskotrgovinska komora BiH) organizirati velike međunarodne konferencije.
Na kraju, kakva su očekivanja od samog Sajma, da li se možemo nadati konkretnim poslovnim dogovorima i poslovnoj saradnji?
– Kao i svaki put, nadamo se da će i ove 2025. godine Sajam rezultirati nizom poslovnih dogovora, što će imati za posljedicu ulaganja u BiH, a samim tim i otvaranje novih radnih mjesta. Mostarski sajam treba biti i jeste jedan od pokretača gospodarskog razvoja Mostara i Hercegovine, kao i BiH uopće. Osim što stvara čvrste veze između gospodarstvenika regije, ali i šire, Sajam iz godine u godinu bilježi veliku posjećenost. Drago nam je što naši sugrađani Sajam prihvaćaju i gledaju na njega kao na neko opće dobro, ali svi mi moramo biti dobri domaćini, moramo biti na usluzi našim gostima i ostaviti dobar dojam.
(Oslobođenje)