EKO BOX Residence: Nova stambena oaza niče u Staroj Pazovi

Objekat od skoro 2.000 kvadrata ima 19 stanova sa dobrim odnosom strukture i kvadrature, kao i garažu za 19 vozila u okviru podrumske etaže.

Stambena zgrada EKO BOX nalazi se u centralnom dijelu naselja Stara Pazova, na vrlo dobroj mikrolokaciji, s obzirom da ne izlazi na glavne (najfrekventnije) naseljske saobraćajnice, kao i da se nalazi pored mjesta predviđenog za prosijecanje gradskog bloka formiranjem nove ulice, koja zonu centra pješacima treba da učini protočnom, te lakše dostupnim centralne funkcije kao što su trgovina sa gradskom pijacom, različite uslužne djelatnosti ili administrativni sadržaji locirani u zgradi opštine.

U procesu projektovanja, balansiralo se između urbanističkih parametara zadatih planskim dokumentom kao primarnih za urbanističko rješenje i postavku objekta na parceli i kvaliteta stambenog prostora koji mora da bude funkcionalan, dobro osvjetljen, po mogućnosti dvostrano orijentisan, sa dovoljno velikim i natkrivenim terasama kao produžetkom dnevnog boravka i, naravno, sa dobrim odnosom strukture i kvadrature svakog pojedinačnog stana.

Dobra osunčanost svih fasada

Već prilikom preliminarne analize parcele (u procesu kupoprodaje), prepoznat je potencijal ugaone parcele. Od jedne regulacione linije objekat je povučen kako bi se obezbijedio komforan kolski prilaz parceli, auto-liftu i parking mjestima na otvorenom.

Na drugu regulacionu liniju objekat je postavljen svojom dužom stranom, uz formiranje erkera koji ga je dodatno izvukao ka javnoj površini.

Na taj način, objekat je od bočnih susjeda odmaknut više nego što je neophodno, a maksimalnim korišćenjem stepena zauzetosti te formiranjem samo 4 nadzemne etaže (od mogućih 5), postignuta je dobra proporcija između širine dvorišta i visine objekta, odnosno dobra prozračnost bloka i dobra osunčanost svih fasada slobodnostojećeg objekta.

Na samom početku procesa projektovanja shvaćeno je da je na parceli od svega 537 m² neracionalno postavljanje kolske rampe za prilaz garaži.

Upravo redukcijom saobraćajnih površina i uvođenjem auto-lifta, ostvareno je čak 19 parking mjesta (jedno za lica sa posebnim potrebama).

Uz maksimalno iskorišćenje koeficijenta izgrađenosti, gde je BRGP nadzemnog dijela objekta mogla da bude 1.396 m² i projektovanje 19 stanova, njihove ostvarene površine od 46 do 60 m² uklopile su se u optimalne sa aspekta potražnje i prodaje.

Komunikacije integrisane u korisne prostore

Već pomenut dobar odnos strukture i kvadrature stanova znači da stanovi od 46 m², 47 m² i 50 m² imaju boravak i jednu spavaću sobu, a stanovi od 58 m², 59 m² i 60 m² dvije spavaće sobe i boravak.

Podrazumijeva se da nema suvišnih hodnika, da su komunikacije integrisane u korisne prostore vizuelno proširene zahvaljujući tome, da kuhinja kao sastavni deo boravka ima fino distanciranu zonu za 6-8 elemenata dimenzija 60 x 60 cm, da svaki stan ima natkrivenu terasu u produžetku boravka.

Pored ostvarene korisne površine (one koja se prodaje) od 1.020 m², u objektu se nalaze potrebne zajedničke horizontalne i vertikalne komunikacije (stepenište, putnički i auto-lift), kao i tehničke prostorije u funkciji instalacionih sistema smještene u podrumu objekta.

Sam ulaz je komotan prostor između auto-lifta i ostatka prizemlja natkriven spratnim volumenom objekta.

Pomenutom redukcijom površina u funkciji kolskog saobraćaja, veći deo dvorišta ostao je slobodan za ozelenjavanje, što je nedvosmisleno doprinijelo kvalitetu otvorenog prostora na parceli.

Uz to, zelene površine pozicionirane su tako da su stanovi u prizemlju, orijentisani ka njima, dobili svoje male dodatne privatne bašte.

Posebna pažnja posvećena je ulazu u objekat. U kontekstu poželjne protočnosti centra, pješački prilazi ulaznoj zoni obezbijeđeni su iz dvije ulice.

Sam ulaz je komotan prostor između auto-lifta i ostatka prizemlja natkriven spratnim volumenom objekta. Uz ulazni vetrobran obezbeđen je prostor za portira sa namerom da kontrola ulaza i bezbednost korisnika predstavljaju poseban i dodatni kvalitet.

Svjesno izbjegavanje nezaobilaznih trendova

U oblikovnom smislu identitet se tražio u mirnoj i uravnoteženoj razradi čistog primarnog volumena objekta.

Vrlo svjesna težnja da se izbegnu gotovo nezaobilazni trendovi kombinovanja više kontrasnih materijala ili višeslojnog vještačkog, odnosno odvojenog od forme, nametanja geometrije (da ne govorimo o sekundarnoj plastici neprimerenoj savremenoj arhitekturi), vodila je ka konačnom izrazu koji bi se mogao pročitati kao savremena interpretacija moderne arhitekture s početka prošlog veka.

U oblikovnom smislu identitet se tražio u mirnoj i uravnoteženoj razradi čistog primarnog volumena objekta.
Konstrukcija objekta je skeletna, betonska sa identičnim ramovima postavljenim na jednakim rastojanjima (čitljivo u osnovi podruma) i ab međuspratnim punim pločama.

Materijalizacija zidova je klasična – termoblok, u kombinaciji sa termoizolacijom kod fasadnih zidova, debljine u skladu sa potrebnom energetskom efikasnošću i završna obrada fasadni malter i boja.

Objekat je opremljen svim kućnim instalacijama i instalacijama u funkciji zaštite od požara.

Renderi objekta

 

3D modeli stanova

 

Osnove stanova

Više informacija o stambenoj zgradi EKO BOX pronađite ovde.

Faktografija

  • investitor: EKO BOX KONTEJNERI D.O.O.
  • autor projekta/tim lider: KANA Arhitekti/Ljilja Brajković
  • arhitektonski biro: KANA projektovanje i gradnja objekata
  • vrsta usluge: Idejno rešenje, Urbanistički projekat, Projekat za građevinsku dozvolu – PGD, Projekat za izvođenje – PZI
  • godina projektovanja: 2023.

 

(gradnja.rs)