Firma “Produkt” d.o.o. iz Banjaluke bavi se proizvodnjom karniša od 1984. godine. U tri decenije rada “Produkt” je narastao od porodične radinosti do vodećeg proizvođača karniša u regiji.
Proizvodnja i prodaja karniša dopunjena je maloprodajnim objektom “Pro dom” u kojem kupci, pored raznovrsnog izbora karniša, mogu naći bogat izbor zavjesa i kućnog tekstila. Ova oblast zahtijeva konstantno usavršavanje i praćenje novih trendova u tekstilnoj industriji, zbog čega tim “Pro doma” posjećuje najveće sajmova tekstila u Evropi.
Kako biranje zavjesa i karniša uvijek ostaje aktuelna tema, razgovarali smo s Jelenom Trivić iz “Pro doma” o osnovnim pravilima kupovine zavjesa, najčešćim greškama i kako ih izbjeći.
DOM INFO: Šta je najvažnije znati kod biranja karniša i zavjesa?
TRIVIĆ: Prije nego što krenete u kupovinu zavjesa, bitno je imati viziju kakav efekat želite postići i kakvu dekoraciju imate na umu za prozor. Da li će to biti gušći materijal koji manje propušta svjetlost ili, pak, samo želite da zadovoljite estetsku funkciju koja više prostora ostavlja kreativnosti, i tu se možemo zaista poigrati materijalima.
Potom, bitno je odlučiti o dužini zavjese, da li će to biti duge ili kratke zavjese, iz jednog ili dva dijela… Duže zavjese će vizuelno produžiti prozor i naglasiti visinu prostorije. Povezivanje zavjesa trakom ili posebnim držačima može vizuelno proširiti prostor.
Kraće zavjese do prozorske daske ili u visini između prozorske daske i poda daju prostoriji neformalniji izgled i fokus na detalje poput cvijeća na prozoru ili pogleda kroz prozor. Zbog toga u ovom odabiru često srećemo kuhinjske zavjese.
DOM INFO: Koje su najčešće greške kod biranja zavjesa?
TRIVIĆ: Najčešća greška s kojom se susrećemo su pogrešne dimenzije zavjesa i nedovoljan nabor. Naime, uobičajen odnos zavjese naspram karniše je 2:1, dakle za metar karniše trebalo bi kupiti dva metra zavjese. Kada to predočimo kupcima, često u nevjerici kažu kako je to mnogo i insistiraju na manjem naboru, a onda kada okače zavjese vrate se po još jer i sami priznaju da izgleda skromno i nepotpuno. Ovdje moram naglasiti da postoje zavjese pri čijoj kupovini se savjetuje veći nabor, kao i zavjese gdje se savjetuje manji nabor. Važno je posavjetovati se s trgovcima ili krojačima i imati malo povjerenja u njih.
Kada su u pitanju karniše, bitno je vidjeti kakve su mogućnosti prostora u vezi s tim gdje bi se karniša postavljala, na plafon ili zid. Ukoliko je izbor pao na zidne karniše, koje i nude više mogućnosti, problem se javlja ukoliko se iznad prozora nalazi kutija od roletni, a iznad nje nedovoljno prostora. Drugi problem je sam kvalitet zida, koji će, ukoliko je mekan (da li zbog pregrađivanja, unutrašnje izolacije i sl.), teže moći podnijeti težinu zavjese i dekora ili u nekim slučajevima i same karniše.
DOM INFO: Koje zavjese su “siguran pogodak”, koje mogu ići u sve enterijere i koje vaši kupci najčešće biraju?
TRIVIĆ: Klasika nikad ne izlazi iz mode, pa tako ni klasične bijele zavjese koje imaju elegantan pad, kao što je, na primjer, markizet ili neki drugi materijal zavisno od prostorije. Naši kupci se uglavnom odlučuju za jednobojne klasične zavjese, a drugim detaljima upotpune prostor, kao što su tepih, ukrasni jastuci, dekoracije itd.
Dosta atraktivni, funkcionalni i praktični su i rimski mehanizmi, koji se najčešće postavljaju u kuhinje, trpezarije i kupatila, a za moderne dnevne boravke su u ponudi panel zavjese koje upotpunjuju moderan ambijent i daju završnu notu za ugođaj u domu.
Trendovi u svijetu zavjesa trenutno zahtijevaju jarke boje i dezene. Veoma popularne su zavjese s printom, koje su ujedno i savršene za panele ili rimske mehanizme.
DOM INFO: Koje su to karniše koje su trenutno najpopularnije, najsavremenije?
TRIVIĆ: Kada su u pitanju karniše, trenutno najpopularnije su zidne aluminijumske karniše s kanalicom. Prije svega su praktične, jer se nosač montira odozgo, te je kanalica upotrebljiva čitavom dužinom za razliku od klasičnih karniša čiji nosač blokira pokretljivost zavjese. Dosta popularne su i teleskop karniše. Ono što mami je veća paleta boja i krajnica u kojima se proizvode, kao i svojstvo razvlačenja ili sakupljanja na odgovarajuću dimenziju. Naime, teleskop karniše se proizvode u dvije dimenzije, a svojom mogućnošću razvlačenja pokrivaju sve dimenzije.
DOM INFO: Da li bi trebalo da imamo zavjese po sezonama, odnosno godišnjim dobima?
TRIVIĆ: Nije potrebno imati zavjese za svaku sezonu, taj izbor je do nas samih. U svakom slučaju, treba uzeti nekoliko stvari u obzir, ako imate duge zavjese, a ispod prozora vam se nalazi radijator, trebalo bi da za grijnu sezonu skratite zavjese ili nabavite kraće. Toplota iz radijatora oštećuje zavjesu, a i zavjesa zadržava toplotu. Sa druge strane, najviše toplote se gubi upravo kroz prozor, tako da zavjese mogu ujedno biti i ta barijera, te koliko-toliko zadržati toplotu (ili hladnoću) u prostoriji.
DOM INFO: Koji je to minimalan cjenovni prag da bismo imali “pristojne” zavjese?
TRIVIĆ: Što se tiče cijena zavjesa, one variraju. Cijena za “dobre zavjese” u ovom konktekstu ne igra tako veliku ulogu, jer zavisi od puno faktora (materijal podloge, print ili vez i sl.) u našoj ponudi imamo zavjese od šest KM do 70 KM i zaista bi bilo teško reći koja je to prosječna cijena za jednu takvu zavjesu. Ono što je na kraju dana najbitnije je da se osjećate ugodno u svom prostoru.