Početak firme “Keramika Modus” se vezuje za ime “Keramika Vojnić”, s relativno malom proizvodnjom u tvornici u Vojniću. Kako bi zadovoljili potrebe ozbiljnog nastupa na tržištu, ime firme, dizajn i vizual mijenja se u Keramika Modus. S obzirom da su poslovni planovi ostvarivani u zadatim rokovima, prirodan slijed događaja je bio i povećanje proizvodnje, da bi krajem 2011. godine kupili imovinu Kio Keramike u stečaju – tvornice u Orahovici i Rujevcu. Bila je to prijelomna tačka u poslovanju. Poslije samo tri godine, danas je Keramika Modus sinonim uspješnog poslovanje, izvozno orjentisanog, zasnovanog na kvaliteti, dizajnu i praćenju savremenih trendova u svijetu keramike. O receptu uspjeha razgovarali smo sa gospodinom Željkom Radekom, predsjednikom Uprave Keramike Modus.
DOM INFO: Prelomni trenuci koji su odgovorni za današnji uspjeh desili su se prije nekoliko godina. Recite nam nešto više o tome?
RADEK: Iako odluka nije bila nimalo laka, pokazala se jako dobrom. Preporodili smo proizvodnju pločica u Orahovici, uložila u nove tehnologije te krenuli u osvajanje novih tržišta. Do tada smo, u tvornici Kio Keramike u Orahovici, godinu i pol bili u najmu, što je uvelike ograničavalo naše planove. Kao “podstanari” nismo mogli ulagati, dirati postrojenja te krenuti u promjene koje su u proizvodnji bile nužne. Zato ističem 2012. godinu kao nultu točku u poslovanju. Vlasništvo nam je dalo slobodne ruke u organizaciji i modernizaciji poslovanja kroz investiranje u, prvenstveno unapređenje proizvodnje, a onda i prodaje te marketinškog nastupa na tržištu.
DOM INFO: Od čega se sastoji proizvodni program Keramike Modus?
RADEK: Proizvodimo zidne i podne pločice, dekore i bordure za uređenje interijera. Uz osnovne pločice najrazličitijih dimenzija, od 20×20 cm pa do 25×60 cm, veliku važnost u našem programu imaju dekori i bordure koji prate svaku kolekciju, a dekoriranje se odrađuje digitalnom tehnologijom ili metodom trećeg paljenja. Brand ponuda zaokružena je Modus Fill masom za fugiranje i Modus Fix ljepilom za keramiku.
DOM INFO: Vaša strategija je orjentisana ka izvozu robe. Kao uspješan primjer izvoznika, šta je ono što mora posjedovati roba da bi bila konkurentna na inostranom tržištu i koji su to potezi koje firme moraju uvesti u načine poslovanja da bi uopšte mogli započeti taj proces?
RADEK: Zdravo razmišljanje svakog proizvođača na malom tržištu, kao što je hrvatsko ili bilo koje drugo u regiji, pa i regija sama, ako se gleda šire, ide prema izvozu i na tome se radi. Naravno, ne zapostavlja se ni domaće tržište, no ono je ipak jedna druga priča. Strategija kojoj je izvoz i njegovo povećanje prioritet svakako mora ispuniti nekoliko preduvjeta, a prvi i osnovni je kvaliteta robe uz konkurentnu cijenu i uvjete suradnje, gdje uspjeh ostvaruje onaj izvoznik koji ima sposobnost prilagođavanja zahtjevanim situacijama na tržištu, odnosno fleksibilnost odgovora na iste. Isto tako, važno je i osluškivati potrebe tržišta i ciljano kupca, biti spreman uložiti u, primjerice istraživanje tržišta i razvoj određene kolekcije pločica, kako bi kupac dobio upravo kolekciju pločicu po svojoj želji i s kojom će ostvariti najbolje rezultate na svom tržištu. Zadovoljan kupac naš je najbolji vjetar u leđa i zalog za budućnost. U načinu poslovanja orijentiranom prema izvozu važna je i spremnost cijelog tima na promjene koje se u bilo kojem trenutku moraju uvesti… jer su nužne za daljnje poslovanje. Shvaćanje kako je kupac u fokusu je esencijalno.
DOM INFO: Da li ste zadovoljni prisustvom Keramike Modus na BiH tržištu?
RADEK: Ukupno gledano, tržište Bosne i Hercegovine naše je najveće i jedno od najznačajnijih izvoznih tržišta. Izuzetno smo zadovoljni suradnjom s brojnim tvrtkama i salonima keramike u svim dijelovima BiH, jer smo prepoznati i kao pouzdan partner s njihove strane i kao poznati brand pločica od strane njihovih kupaca, odnosno krajnjih potrošača.
DOM INFO: Pojavljujete se na svjetskim sajmovima keramike. Koliko je to ulaganje važno za vas i da li se mogu vidjeti konkretni rezultati?
RADEK: Izuzetno je važno stalno držati korak s najvećima, biti u društvu famozne talijanske i španjolske keramike te aktivno sudjelovati u stvaranju trendova u keramičkoj industriji. Cersaie u Bologni, kao definitivno najvažniji sajam za globalnu keramičku industriju mjesto je gdje tradicionalno izlažemo na gotovo 100 kvadrata izložbenog prostora, a sajmovi kao što su Cevisama u Valenciji ili pak SEEBBE u Beogradu mjesta su koja ne propuštamo kao poslovni posjetitelji, koji s interesom prate novitete na europskoj razini, ali i regionalno. Izlaganje na sajmu kompletan je marketinški i prodajni „alat“, koji uvijek opravda svoje ulaganje. S jedne strane kao mjesto ugodnog susreta s našim vjernim, starim kupcima, ali i kao mjesto razmjene kontakata i načelnih dogovora s potencijalnim novim kupcima, koji na sajam dolaze ciljano razgovarati i pregovarati o poslu. Predstaviti nove kolekcije pločica toliko širokom auditorijumu posjetitelja, kao što je to brojka od 100 tisuća tijekom pet dana u Bologni ima nemjerljiv učinak i na potencijale naše prodaje, kao i na podizanje svjesnosti o brendu pločica koji dolazi iz Hrvatske i nosi oznaku Made in Croatia.
DOM INFO: Šta je ono što vaše pločice čini posebnim?
RADEK: Kvaliteta, dizajn i širina asortimana pločica naše su vrijednosti za kupce. Njihova posebnost maksimalno dolazi do izražaja kada, ugrađene u neki prostor, naše pločice uljepšaju, zaokruže i „ispričaju“ nečiju životnu ili poslovnu priču te kroz izbor kombinacije boja, dimenzija i dizajna govore o osobnosti vlasnika.
DOM INFO: Da li ste uvodili tehnološke novitete u procesima proizvodnje?
RADEK: Ulaganja su konstantna i obavezna te su sastavni dio naše strategije razvoja. Noviteti koje smo uveli i uvodimo usmjereni su prema uštedama, povećanju produktivnosti na svim područjima i razinama te uvijek s ekološkim predznakom. Tehnološki novitet bez kojeg ne bi mogli zamisliti današnju proizvodnju je i digitalna tehnologija, tako da su u tvornici u Orahovici instalirana dva moćna stroja – digitalna printera, za veću fleksibilnost i neograničene mogućnosti dekoriranja i završnog oplemenjivanja pločica. Nove dimenzije, 20×50 i 25×60 cm također su nešto čime se ponosimo i što nas svrstava među proizvođače srednjeg višeg nivoa ponude. Usvajamo modernu tehnologiju, ali i unapređujemo „staru“. Naime, u planu je investicija u dodatni pogon trećeg paljenja za najnaprednije dekoriranje pločica, a time i totalno približavanje kupcu. Radi se tako i na kvaliteti tvrtke, kao i na jačanju brenda i njegovoj prepoznatljivosti.
DOM INFO: Oni koji prate oblasti gradnje i opremanja prostora svjedoci su svakodnevnih pojava inovativne keramike, od tehnoloških do estetskih noviteta. Da li Keramika Modus razmišlja u tom pravcu?
RADEK: Posljednjih nekoliko godina inovacije su galopirajućom brzinom ovladale keramičkom industrijom – kako na polju same tehnologije izrade, tako i dizajna, formata, teksture… Poanta je da onaj tko kontinuirano ne prati i što je još važnije, ne investira, nema što tražiti u ovom poslu.
DOM INFO: Bliži se kraj godine, koliko ste zadovoljni ovogodišnjim poslovanjem i da li možete najaviti neke novitete za narednu godinu?
RADEK: Zadovoljstvo je prisutno i ogleda se kroz svaki novi ugovor, novu dimenziju pločica, novi uspjeh cijelog tima, no isto tako prisutna je i spoznaja da uvijek može bolje. U narednim godinama nastavljamo s investicijama, predanim radom na modernizaciji proizvodnje, kao i otvaranjem novih tržišta na kojima će brend Keramika Modus biti prisutan.