Kada kanta za otpatke postane glamurozni predmet koji se pojavio u brojnim publikacijama o dizajnu, časopisima poput “Voguea” i postao dizajnerska zvijezda koja je pokupila mnoštvo nagrada, onda mora dobiti kultni status, bar od nas.
Već pogađate, riječ je kanti “Garbo”, koju je dizajnirao dizajnerski celebrity Karim Rashid za brend “Umbra” prije 19 godina.
Rashid je jedan od najpoznatijih i najproduktivnijih produkt dizajnera danas, rođen u Kairu, odrastao u Kanadi, trenutno živi u New Yorku, gdje vodi vlastiti studio za dizajn, osmislio je više hiljada predmeta za koje je dobio stotine značajnih nagrada.
Zbog različitih interesa, ogromnog talenta i sposobnosti da se s lakoćom prebacuje iz područja u područje, koristeći različite materijale i poigravajući se najraznovrsnijim idejama i estetikama, smatraju ga živućom legendom dizajna. Njegova misija je učiniti dizajn dijelom svakodnevnog života, promijeniti način na koji ljudi o njemu razmišljaju, postići da žive u sadašnjosti, a ne u prošlosti.
Garbo
Bilo je to uzbudljivo putovanja za skromni predmet od polipropilena. Sa milion prodatih kopija u samo dvije godine i rasprodatom manjom verzijom “Garbino”, dizajn kante je postigao fenomenalan internacionalni uspjeh. Početni asortiman od tri boje se znatno proširio za proizvodnju u skoro 20 boja.
“Garbo” je zaista privlačan predmet, počevši od imena koje je osmišljeno na jednom brainstormingu. Prvobitno ime “Toss” (na engleskom baciti) je odbačeno. Ideja o romantičnim oblinama koju ovaj dizajn evocira je prizvala Hollywood, te je jedan član tima izgovorio riječ “Garbo”.
Senzualni minimalizam
Rashid svoj stil naziva senzualnim minimalizmom, a forme njegovih dizajnerskih rješenja (čak i svijećnjaka i posuda za so i biber) se karakterišu sličnom fluidnošću.
Ali oblik “Garbo” kante je i rezultat Rashidovog studioznog proučavanja tržišta i metoda odlaganja smeća. Na putovanjima je posjećivao tržne centre i prodavnice hrane kako bi vidio konkurentske proizvode, što jeftiniji proizvod, to je proučavao više. Sam je učestvovao i u procesu proizvodnje kante.
Zaista, senzualni oblik kante “Garbo” nije toliko inspirisan prirodom koliko metodama fabričke izrade. Rashidovi nacrti za nju bili su varljivo jednostavni – krug iz kojeg se izdižu stranice kante, a na vrhu svrdlasti ili “leptir rez” čini je eliptičnom, čime se omogućava lako rukovanje. Dizajner se igrao geometrijom, a kružna unutrašnjost omogućava lako čišćenje.
Nakon što su u “Umbri” dobili sugestije iz Japana i nekih evropskih kupaca da je kanta veća nego što je potrebno, počeli su proizvoditi manju verziju “Garbino”, koja je bila još prodavanija.
“Garbo” je postala mnogo više od kante za otpatke, ljudi je obožavaju i koriste u različite svrhe. Koristi se za cvijeće, kao stalak za kišobrane ili posuda za odlaganje uvijek postavljena na vidno mjesto.
Kantom za otpatke “Garbo” inspirisani su i kuhinjska kanta “Garbanzo” i posuda za voće “Garbowl”.