Maloprodaja namještaja preko interneta dugo je bila slabo prihvaćena, ali su se ljudi vremenom navikli.
Globalno tržište namještaja mijenja se ubrzano, jer kupcima očigledno više nije važan samo kvalitet, već i brzo onlajn naručivanje, dostava, a prije svega i jeftina usluga montaže.
Da sve ide upravo u tom pravcu pokazuje i potez švedske “Ikee” koja se prvi put u svojoj 76-godišnjoj istoriji odlučila na akviziciju američke kompanije za sklapanje namještaja “Taskrebit” kako bi kupcima ponudila širi spektar usluga i uspješnije se nosila sa konkurencijom.
Kako pišu evropski mediji, trka za onlajn kupcima ključna je za sve kompanije, pa i za “Ikeu”. Inače maloprodaja namještaja preko interneta dugo je bila slabo prihvaćena, ali su se kupci vremenom navikli, pa se sada glavna borba vodi u sektoru usluga nakon prodaje. Amerika je, inače, sa 14 odsto “Ikeine” ukupne prodaje, drugo najveće tržište ove švedske kompanije poslije Nemačke.
Analitičari procjenjuju da je u 2017. godini američko tržište namještaja vrijedilo 282 milijarde dolara, a da je udio “Ikee” bio dva odsto, što je nešto niže u odnosu na 2014. godinu, a znatno niže nego na njemačkom tržištu gdje ima udio od 12 odsto.
Internet trgovine koje prodaju samo namještaj, poput njemačkog “Houm 24”, britanskog “Mejda”, ubrzano rastu. Trgovine poput “Amazona” takođe nude namještaj, kao i pojedini hipermarketi. “Volmart” je u Americi preko “Hendija” (glavni konkurent “Taskrebita”), počeo da nudi jeftine usluge montaže namještaja u SAD. Analitičari kažu da svako ko prodaje namještaj danas ima i uslugu dostave. Kompanije će se u budućnosti, kako se očekuje, razlikovati po tome šta će još kupcima nuditi osim dostave. “Ikea” je postala lider na mnogim tržištima zahvaljujući prodaji namještaja ljudima koji su bili voljni da putuju do njenih ogromnih marketa izvan grada, dostavi je a potom kupci sami sastavljaju. Kako navode mediji, danas kupci više vole praktičnost onlajn kupovine čak i velikih komada namještaja koji će im biti dostavljen, a potom i sastavljen u kući.
Zato je ovaj švedski trgovac otišao korak dalje i pružio kupcima ono što traže. Nakon što je ga je “Ikea” preuzela, “Taskrebit” se proširio u 48 američkih gradova. U Velikoj Britaniji se preselio izvan Londona u još 11 gradova, a od skoro je stigao i u Toronto. Ova firma inače posluje tek deceniju, a njihovi majstori, kako navode, sastavili su 545 hiljada komada namještaja, preselili 340 hiljada domaćinstava i montirali više od 190 hiljada televizora, piše Politika.