Serija fotografija Red Zone (Crvena zona) fotografa Jalala Sephera je projekat koji otkriva intimnu dimenziju zajednice – ne samo Irana, nego generalno Bliskog istoka, na kojem ljudi žive u stalnom strahu od uzbune, u crvenoj zoni, gdje su opasnost i prijetnje vjerni pratioci svakodnevnog života.
Svaka fotografija ima zajednički i jednako izražen motiv, a riječ je o perzijskom tepihu koji je sinonim za “kretanje prema naprijed”. Na dugoj šetnji po perzijskim tepisima ispriječavaju se ogroman kamen koji je pao s neba, žestoka pješčana oluja, ili avion u niskom letu, čineći svaki pokušaj bijega nemogućim.
Perzijski tepih je centralni element i nadrealnog okruženja projekta Water and Persian Rugs (Voda i Perzijski tepisi) iz 2004. godine, gdje su predstavljeni kao imaginarni most između prošlosti i sadašnjosti, skliska površina koju morate preći ako želite biti gospodar svog vremena i života.
Godine 2011. bila je serija Knot (Čvor) i 2010. Girl and Mirror (Djevojka i ogledalo), obje realizovane između zidina glinenih kupola drevnog iranskog grada Yazda.
Napokon, poslednji Sepherin rad je dramatična serija fotografija Color As Grey (Boja kao siva 2014-2016), koja ispituje dramatičnu realnost rata, danas sastavni dio života u mnogim zemljama Bliskog istoka. Tužno podsjećanje kako rane ovih konflikta nikad zaista ne zarastu.
Foto: Jalal Sepehr