Poznati beogradski most se ruši i podiže se njegova modernija varijanta koja će koštati 63 miliona eura.
Vremešni, privremeni i svakako skromni most za Beograd koji se spušta ka rijekama tako će postati samo staro gvožđe, a zamjeniće ga potpuno nova, moderna konstrukcija, piše Blic.
Osim prepoznatljive siluete tramvajskog mosta, koji sada ima svega dvije saobraćajne i jednu pješačku traku, novi most biće potpuno drugačiji.
U oba smjera postojaće po dvije saobraćajne trake, desna širine 3,5 metara i lijeva pola metra uža. Uz to, u sredini mosta će biti postavljena i dva šinska kolosijeka, koji moraju da posluže bilo za tramvajski, bilo za metro saobraćaj.
Mjesta na mostu biće i za biciklističke, pješačke i servisne staze, a njihove dimenzije moraju da budu u skladu sa propisima.
Beograđani su već bili u prilici da u javnosti vide jednu od verzija budućeg mosta koju potpisuje holandski biro Syb van Breda, na kojoj se jasno vidi da tramvajski (metro) i drumski prevoz prolaze jednim, a pješaci i biciklisti drugim nivoom.
Upravo taj uzdignuti nivo bio bi prava atrakcija – šetalište i biciklističke staze ispod lučne konstrukcije okružene zelenilom. Međutim, to je samo jedna od mogućnosti koja je data u konkursnoj dokumentaciji.
Kada će novi (stari) most, međutim, biti završen, veliko je pitanje, pošto se već kasni sa zacrtanom dinamikom.