Prostori u kojima se djeca danas najčešće odmaraju i gdje najviše ispoljavaju svoju kreativnost jesu upravo dječje igraonice. Ovi prostori su posebno dizajnirani prema dječjim potrebama i to ih izdvaja od klasičnih nekadašnjih igrališta gdje su djeca najradije provodila sve svoje vrijeme. Danas dizajneri i arhitekte posvećuju mnogo više pažnje ovim prostorima, jer utiču na zdrav razvoj djeteta i razvijanje njihove kreativnosti.
Male dvorišne kuće
Kućica s prozorima različitih geometrijskih oblika inspirisana je japanskom avangardnom arhitekturom. Glavni distributer ističe da ovakav model kuće futurističkog izgleda budi dječju maštu. Podstiče ih na rekreativne igre, tako da se djeca razvijaju i fizički i psihički. Dvorišne kućice za djecu natjeraće mališane da više vremena provode napolju. Iako su namijenjene za djecu uzrasta od tri do osam godina, ove drvene kućice su privukle pažnju i odraslih.
Glavni materijal za izradu je drvo sa zaštitom za vremenske uslove, dok je krov izveden od vodootpornog gumenog materijala, ima toplotnu izolaciju. Kako bi se dodatno produžila trajnost drveta, kućice su premazane zaštitnom bojom na bazi vode, koje su netoksične.
Igraonica od lego kockica
Jedan američki voditelj i producent došao je na ideju da ostvari svoju maštu iz djetinjstva, kada je htio da napravi nešto veliko i upotrebljivo, samo da je imao dovoljno lego kockica. Tako se podsjetio svog zaboravljenog sna i na svom imanju je podigao čitavu kuću od kockica. Mašta je uvijek veća od količine kockica koju imate kad ste dijete. Najveća stvar koju djeca naprave od lego kockica vjerovatno su avion, brod ili kućica, jer je to bilo sve što se moglo izgraditi s količinom kocki koju imaju.
Tako je poslije toliko godina odlučio da napravi pravu veliku kuću za djecu. Zapravo je samo spoljašnji omotač od lego kockica. Kuća je dvospratna, na osnovi od metalne konstrukcije umjesto klasičnih temelja, a konstrukcija samog objekta je od drveta. U kući je sastavljeno više od tri miliona komada lego kockica.
Škola bez učionica
Djeca imaju bogatu maštu i naizgled beskonačnu sposobnost da projektuju fantazije u običnim prostorima. To je kreativnost koja utiče kasnije na odrastanje djeteta i na njegovo zanimanje. Švedski edukatori su imali to na umu kada su angažovali arhitektonski biro da im projektuje potpuno originalnu vrstu škole-igraonice. Švedska organizacija besplatnog školovanja “Vittra” uvodi i podržava nove vrste pedagoških prostora, posebno one bez zidova. Ono što se promijenilo jesu učionice i njihov raspored stolova, a na njihovo mjesto došli su raznobojni, bešavni pejzaži apstraktnih tematskih okruženja za učenje.
Principi “Vittra” škole zasnivaju se na proboju fizičkih i metaforičkih klasnih podjela kao osnovnog koraka ka promovisanju intelektualne radoznalosti, samopouzdanja, kao i društveno odgovornog ponašanja. Samim tim, u jedinstveno izgrađenom “Vittra” prostoru u Stokholmu, prostori su samo labavo definisani poroznim granicama i velikim, apstraktnim znamenitostima.
Arhitekte su objasnile da, umjesto klasičnih podjela sa stolicama i stolovima, veliki ledeni brijeg služi kao bioskop, platforma i soba za opuštanje, i postavlja okvir za mnoge različite tipove učenja, dok fleksibilne laboratorije omogućavaju učenicima da rade s raznolikim temama i projektima.
Namještak za dječje igraonice
Ako djeca imaju priliku da izraze svoju kreativnost, oni će je sigurno i iskoristiti. To je razlog zašto je modularni namještaj dizajniran specijalno za djecu, ima sjajnu ideju da razvija dječji potencijal. “Olla” je upravo to, nudeći djeci, svih uzrasta, priliku da izgrade sopstveni namještaj u lego stilu.
“Olla” je dobila naziv po djetetu kome su roditelji stvorili sistem kao odgovor na njegove zahtjeve za novim namještajem. Sistem je inspirisan lego igračkama s istim principima koji važe za oba proizvoda. Što više komada posjedujete, širi opseg predmeta može da se izradi.
Raznovrsnost komada namještaja koji se mogu konstruisati koristeći “Olla” sistem je impresivan: stolice, stolovi, police, kreveti, kreveci, klupe i mnogi drugi. “Olla” komponente dolaze u nizu različitih boja, što znači da djeca mogu da izraze svoju kreativnost i miješanjem i spajanjem komponenti istih ili različitih boja. Svaka komponenta se učvršćuje sa drugom korištenjem samo četiri različite vrste konektora.
Svaki kutak dizajniran prema dječjim potrebama, bilo da je za igru, učenje ili rekreaciju, veoma je bitan za razvoj djeteta. S napretkom tehnologije i razvojem društva, ovi prostori su pretrpjeli znatne promjene u svom dizajnu i konkretnoj namjeni. Uz malo truda, svi roditelji bi mogli u svom svakodnevnom okruženju da se prilagode potrebama djece, da im omoguće što kvalitetniji napredak i pruže slobodu u izražavanju, jer to su njihove osnovne potrebe.