Putovanje željeznicom je poseban doživljaj. Smještaj u dvokrevetnoj kabini košta od 400 do 1.200 evra, pišu Večernje novosti.
Putovanje vozom je poseban doživljaj, a aranžmani za mnoge od njih danas su skuplji od noćenja u najluksuznijim hotelima svijeta.
Nekoliko legendarnih vozova i danas saobraća i njima putuju samo “odabrani” turisti. Ovi vozovi su sada pravi hoteli na šinama koji nude više od običnog odmora i koje ne može svako da priušti. Postoje, međutim, i neke kraće ture koje redovno saobraćaju, a vozovi prolaze kroz prelijepe krajeve.
Da su vozovi sve popularniji najbolji je dokaz legendarni “kralj vozova i voz kraljeva” – “Venis Simplon – Orijent ekspres”. Saobraća Francuskom i Italijom, a svaki kutak u ovom elegantnom vozu se pažljivo restaurira kako bi sve i dalje bilo kao između Prvog i Drugog svjetskog rata. Najčešća tura je od Pariza do Venecije i traje dva duga dana sa savršenom uslugom, fantastičnom kuhinjom i obavezom oblačenja večernjih haljina i smokinga.
“Orijent ekspres” jednom godišnje prolazi kroz Srbiju, a “Danjub ekspres” nekoliko puta na putu od Mađarske do Turske. Putovanje traje četiri dana, a važi za jedan od rjetkih privatnih vozova u Evropi.
Transibirska željeznica nikada nije izgubila na popularnosti još od davne 1891. godine. Postoje tri rute, nekoliko vozova i bezbroj cijena karata. Najdužom željeznicom na svijetu, dugačkom 9.289 kilometara, od Moskve (terminala Јaroslavski) do Vladivostoka, može da se pređe za sedam dana, a najugodnije je luksuznim vozom “Golden igl”. Putovanje u dvokrevetnoj kabini može da košta od 400 do 1.200 evra sa uslugom “sve uključeno”.
Neuporedivo kraće traje vožnja “Glečer ekspresom” od Zermata do Sent Morica. Švajcarska je poznata po odličnim vozovima, ali ovaj alpski ćira nudi nešto zaista spektakularno tokom sedmočasovne vožnje: prelijep pogled na plavo nebo, drvene kuće, doline, predjele. Voz prolazi kroz 91 tunel i prelazi preko 291 mosta.