Zakoračite u održivu farmu Ashtona Kutchera i Mile Kunis u Los Angelesu

Poznati par iskoristio je Howarda Backena i Vicky Charles kako bi stvorili duhovit dom u spoju sa zemljom.

Ashton Kutcher i Mila Kunis izgradili na veličanstveni dom na vrhu brda smještenom iznad slavne enklave Los Angelesa. Kutcher i Kunis su svom projektu renoviranja pristupili sa izrazito skromnije perspektive.

„Hteli smo dom, a ne imanje“, insistira Kunis, opisujući imanje od šest jutara na kome je sada smještena glavna kuća povezana sa pansionom/štalom za zabavu, kao i samostojeći paviljon za roštilj, sve raspoređeno duž centralne ose detaljno iscrtane uhvatiti očaravajuće poglede iz, između i kroz različite strukture. “Htjeli smo da kuća izgleda kao stara štala, nešto što je ovdje decenijama, a zatim preuređeno u kuću. Ali moralo je da se osjeća moderno i relevantno”, objašnjava Kučer.

Dvojac opsjednut dizajnom započeo je svoju petogodišnju avanturu sklapanjem nezavisnih Pinterest ploča kako bi dočarali svoje lične vizije projekta. „Izgradnja kuće od temelja nije mala stvar. Ovo će nas ili natjerati ili slomiti”, kaže Kunis o pothvatu koji bi mogao dovesti do podjela. Na sreću, činilo se da su se njihove estetske sklonosti uredno slagale. „Kada smo međusobno gledali ploče, 90 posto slika koje smo odabrali bilo je isto, a većinu kuća koje smo zakačili dizajnirao je Hauard,“ prisjeća se Kutcher, misleći na arhitektu Howarda Backena iz AD100 firme Backen & Gillam Architects.

 

Douglas Friedman

 

Backen je, naravno, majstor takozvane moderne seoske kuće, poznat po svojoj sposobnosti da iz destilovanih narodnih oblika i rustičnih materijala izvuče smisao za poeziju i vedar, savremeni duh. Rezidencija Kutcher/Kunis svjedoči o njegovom alhemijskom rukovanju obnovljenim drvetom, betonom u obliku ploča i staklom. „Howard je poput velikog softverskog dizajnera, nekoga ko pristupa dizajnu kao naglašavanju funkcije“, kaže Kutcher, koji ima veliko iskustvo u tehnološkom start-upu. „Dizajner softvera želi dovesti ljude tamo gdje žele biti uz najmanje klikova. Hauard želi da vas odvede tamo gdje želite da budete sa najmanje vrata i prepreka. On također zna da postoje određena mjesta na kojima želite da barijera označi prag i stvori malo trenje”, dodaje Kutcher. Sa svoje strane, Backen uzvraća kompliment. “Ashton i Mila su dvoje najpametnijih i najradoznalijih ljudi s kojima smo ikada radili. Razgovarali smo o svemu, od veličina greda do detalja poprečnog učvršćenja do spojeva drvenih dasaka i betona. Ovo nisu razgovori koje vodimo sa svakim klijentom“, kaže arhitekta.

 

Douglas Friedman

 

Douglas Friedman

 

Stephanie Gerwin, Backenova saradnica, podržavala je njihovu ideju. „Bili su tamo s nama, kao pravi članovi dizajnerskog tima, za svaki korak ovog dugog i komplikovanog procesa,“
napominje ona, naglašavajući posvećenost para stvaranju održivog, staračkog doma za sebe i svoje dvoje male djece, Wyatt i Dimitri. Kuća je u potpunosti napajana fotonaponskim elementima, skrivena od pogleda iznad prostranog trijema koji se proteže duž jedne strane glavne strukture. U stvari, solarni niz kuće proizvodi znatno više energije nego što je to potrebno, iako zastarjeli opštinski zakoni baš i ne podstiču dijeljenje energije- situacija za koju se vlasnici kuća nadaju da će se promijeniti u budućnosti. “Ashton i Mila su zabrinuti za kvalitet tla, čistoću hrane koju jedu i vode koju piju. Ideali održivosti i regenerativne poljoprivrede za njih nisu samo apstraktni koncepti,” tvrdi Backen.

Rafinirani arhitektonski vokabular kuće i paleta robusnih materijala pružili su odskočnu dasku za rad dizajnerke interijera AD100 Vicky Charles iz Charles & Co., koja se pridružila projektu baš u trenutku kada je napuštala svoj položaj globalnog šefa dizajna za Soho House. “Bili smo opsjednuti Soho Farmhouseom i drugim projektima koje je Vicky vodila. Svidjelo nam se način na koji je miješala tkanine, uzorke, teksture – zaista cijelu njenu estetiku,” kaže Kunis.

 

Douglas Friedman

 

“Mila je bila trudna sa njihovim prvim djetetom kada smo započeli ovo putovanje. Proveli smo mjesece gledajući materijale i boje kako bismo pronašli pravi vizualni jezik. Naši razgovori nisu bili samo o zemlji i arhitekturi, već i o budućnosti njihove porodice”, prisjeća se Charles. „Vremenom se dizajn udaljio od tradicionalne estetike seoske kuće na nešto suvremenije. Lusteri od kovanog gvožđa i veliki chesterfields bili su pogrešna odjeća za ovo tijelo”, dodaje ona.

Pored novih, jasno skrojenih stolova i plišanih, super udobnih sjedala, Charles je ugradio elemente iz prethodnih domova svojih klijenata, posebno set prilagođenih srebrnih stolica za prijesto koje je Kutcher naručio na putovanju u Indiju i ekstravagantnu 10 stopa dugačku kristalni luster koji je izgledao potpuno suprotan skromnim oblicima arhitekture i materijalima istrošenim vremenom. „Dobio sam ovaj posao jer sam obećao da ću moći da napravim dom za te, da tako kažemo, strašne komade“, šali se Čarls. Na kraju je postavila par stolica u glavno kupatilo – tronove za prestonu sobu – i postavila luster u visoki paviljon za zabavu. “Mislili smo da bi bilo smiješno imati ovu nevjerovatno raskošnu stvar da visi u štali. To na neki način uklanja pišak iz imanja”, kaže Kunis o neverovatnoj kristalnoj poslastici.

 

 

 

Bez obzira na te note samozatajne lakomislenosti, duša Kutcher/Kunis rezidencije ostaje vezana za pomno planiranje i fanatičnu pažnju na detalje koju su vlasnici kuća i njihovi dizajneri posvetili svakom aspektu projekta. „Da biste osjetili mir u prostoru, sve mora biti u redu“, zaključuje Kutcher. “Ako svijet oko vas nije u redu, teško je dovesti svoj mozak u red. Kada smo u svom domu, svijet jednostavno ima smisla.”

 

architecturaldigest.com