U intervjuu za “Nezavisne” Željko Kišić, član Uprave UniCredit Bank Banjaluka nadležan za maloprodaju i korporativno i investiciono bankarstvo, govori o izazovima koji očekuju bankarski sektor, klijente i poslovnu zajednicu u tekućoj godini, kao i tome koliko je značajna uloga banke u pružanju podrške institucijama u procesu osnaživanja zajednica da ponovo pokrenu poslovne aktivnosti i nove investicije, rastu i razvijaju svoje poslovanje.
Za UniCredit Bank Banjaluka 2021. je bila vrlo uspješna godina u pogledu ostvarenih poslovnih rezultata. Kako komentarišete proteklu godinu sa aspekta komercijalnih aktivnosti u domenu maloprodaje i komercijalnog i investicionog bankarstva?
Sada kada možemo sumirati sve što smo postigli u toku prethodne godine, mogu reći da je za cijeli tim, ali i za mene lično, protekla godina bila veoma izazovna, ali istovremeno i jako uspješna sa aspekta ostvaranih komercijalnih aktivnosti.
Na početku godine postavili smo jasne ciljeve kako bismo bili pravi partner lokalnim zajednicama u kojima poslujemo, te kako bismo mogli podržati naše klijente na putu oporavka od pandemije. Ostali smo usmjereni na digitalizaciju i unapređenje naših digitalnih kanala kako bismo olakšali poslovanje klijenta s bankom, te brzo i efikasno odgovorili na njihove potrebe.
UniCredit Bank Banjaluka, kao dio UniCredita, snažne panevropske grupacije, uspjela je i u ovoj godini da zadrži kontinuitet poslovanja, kao i lidersku poziciju na lokalnom tržištu. Ostvarili smo rast ključnih pokazatelja u poslovanju kako sa fizičkim licima, tako i sa pravnim licima. Zahvaljujući velikoj posvećenosti i zalaganju cijelog tima postigli smo rast volumena kreditnih plasmana u iznosu preko 9%, zatim rast preko 20% kada je u pitanju broj korisnika mobilnog bankarstva, te smo uspjeli da ostvarimo i rast u tržišnim udjelima u ključnim segmentima.
Godina koju smo ispratili takođe je prošla u znaku pandemije koja je u velikoj mjeri uticala na poslovanje privrednih subjekata na tržištu. Na koji način UniCredit Bank Banjaluka je pružila podršku poslovnoj zajednici kako bi lakše prevazišla posljedice pandemije?
Kao što ste rekli, iza nas je još jedna pandemijska godina, ali za razliku od prethodne, kada su poslovni subjekti na tržištu nastojali da obezbijede primarno kontinuitet poslovanja, ove godine naši klijenti se nalaze pred novim izazovima, prevazilaženje posljedica koje pandemija ima na poslovanje, te pronalazak načina i prilika da ponovo povećaju nivo poslovnih aktivnost i ostvare rast.
Naša uloga kao jedne od vodećih banaka na lokalnom tržištu je vrlo važna u tom procesu. Kroz partnerstvo s institucijama kao što su Garantni fond Republike Srpske, Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investiciona banka, UniCredit Bank Banjaluka nastavila je da podržava lokalnu privredu i svoje klijente obezbjeđujući sredstva potrebna za oporavak i razvoj poslovanja. Dodatno, i u ovoj godini prepoznati smo kao vodeći investitor, te smo pružili podršku institucionalnim investicionim projekatima značajnim za cijelu privredu. Vjerujemo u budućnost lokalnog tržišta, te i u ovoj godini nastavljamo raditi na unapređenju uslova za investitore kako bismo zajedno ostvarili rast novih investicija.
Takođe, kao dio panevropske grupacije UniCredit Bank Banjaluka predstavlja broj jedan izbor kod internacionalnih klijenata, što otvara brojne mogućnosti kada je u pitanju saradnja između internacionalnih i domaćih kompanija, te realizacija ekonomski isplativih projekata i investicija.
Kakve su Vaše prognoze za 2022. godinu kada je u pitanju bankarski sektor i tržište na kojem UniCredit Bank Banjaluka posluje?
Bankarski sektor je u prethodne dvije pandemijske godine pokazao stabilnost i visok nivo ozbiljnosti, stoga smatram da će i u ovoj godini uloga banaka na tržištu biti ključna. Uspjeli smo svi zajedno da prevaziđemo prvi talas krize, ali sada je vrijeme da se okrenemo ka daljem razvoju i napretku, te da osnažujemo jedni druge kako bismo ponovo intezivirali poslovanje privrednih subjekata.
S obzirom na to da sam već 14 godina dio UniCredit porodice, a preko 18 godina aktivno angažovan u bankarstvu, ocjenjujem da je pred nama vrlo dinamičan i intenzivan period, kako za našu banku, tako i za cijelo tržište.
Kao banka treba da razumijemo potrebe klijenta i na osnovu toga razvijamo naše proizvode i usluge. Novi strateški plan UniCredit grupe fokusira se na pružanje podrške zajednicama kako bi ponovo ostvarile rast, kao i na pružanje podrške klijentima ka održivoj tranziciji, istovremeno stvarajući bolje i inkluzivnije društvo.
Spomenuli ste novi strateški plan UniCredit grupe. Možete li nam reći koji su glavni elementi plana i šta će biti u fokusu UniCredita u naredne tri godine?
Naš novi strateški plan “UniCredit Unlocked” usmjeren je na osnaživanje zajednica i oslobađanje potencijala koji ima cijela UniCredit grupa, te dijeljenje resursa, znanja i dobrih poslovnih praksi između 13 zemalja koje posluju u četiri regiona.
UniCredit ima bogatu istoriju panevropskog usmjerenja, a UniCredit Bank Banjaluka ponosna je na činjenicu da je jedna od najstarijih banaka unutar Grupe, sa preko 110 godina dugom tradicijom poslovanja. Danas, UniCredit teži da postane prava banka za evropsku budućnost, sa posebnim fokusom na digitalnu transformaciju u koju će biti uloženo ukupno 2,8 milijardi evra do 2024. godine unutar cijele Grupe s ciljem unapređenja digitanih usluga i korisničkog iskustva, čineći transakcije bržim i jednostavnijim. Vođeni idejom da postanemo u potpunosti digitalna banka, UniCredit Bank Banjaluka takođe aktivno radi na unapređenju digitalnih kanala, a već drugu godinu zaredom smo nagrađeni plaketom Zlatni BAM za našu mobilnu aplikaciju m-bank, koja je ocijenjena kao najbolja aplikacija mobilnog bankarstva na tržištu. Klijenti sve više prepoznaju benefite digitalnih bankarskih usluga, što nam daje dodatni podsticaj da uvodimo nove funkcionalnosti koje će omogućiti brzinu, jednostavnost i sigurnost našim klijentima.
Prije nego što ste se pridružili Upravi UniCredit Bank Banjaluka, bili ste dio UniCredit banke Srbija, gdje ste radili na više pozicija u okviru poslovnog područja poslovanja s privredom i rizika. Pored ovoga, dugo godina ste se bavili vaterpolom u vaterpolo klubu Jadran u Crnoj Gori, odakle potičete. Na koji način su ta iskustva oblikovala Vaš karijerni razvoj?
Iako na prvi pogled možda nisu očigledne, bankarstvo i sport imaju mnogo sličnosti. Prije svega, vaterpolo je timski sport, koji zahtijeva, disciplinu, sinhronizaciju i dobru strategiju. U tom smislu vidim veliku sličnost s našim UniCredit timom. Vjerujem da su dobrom timu dostižni baš svi rezultati. U ključnim trenucima naš tim prodaje smo osnažili internim resursima, koleginicama i kolegama koji imaju dugogodišnji staž u našoj banci i to je u velikoj mjeri rezultiralo vanserijskim uspjehom koji smo postigli.
Izuzetno sam ponosan što u UniCreditu imamo ljude pune potencijala, osnažene da preuzmu odgovornost, pogotovo kada govorimo o zaposlenima koji su u direktnom kontaktu s klijentima. Novi mladi lideri osvajaju tržište i to me veoma raduje, jer oni imaju odvažnost, snagu i energiju da preuzmu odgovornost nad ključnim procesima kao u UniCredit banci, tako i na cijelom tržištu.
Za dugoročan uspjeh u vaterpolu vrlo je važan kontinuitet u pogledu treninga i ostvarivanja dobrih rezulata. Mi u UniCreditu ovo ostvarujemo kroz konstantnu edukaciju, jačanje snage tima, kreiranje novih mladih lidera.
Takođe, često razmišljam kako nam snaga i energija s kojima uronimo u izazove pomažu da što brže izronimo, baš kao što se ponašamo u vodi. Zato vjerujem da ćemo nakon svih izazova s kojima smo se kao društvo i ekonomija susreli u prethodnom periodu, izroniti s novim pogledom na svijet koji nas okružuje. Na tom putu, UniCredit Bank Banjaluka nastaviće biti lider na lokalnom tržištu i partner od povjerenja za naše klijente i zajednicu.
Nezavisne novine