Secesija je stilski pravac u umjetnosti koji se javio kao reakcija na akademizam i eklekticizam, a ovakve znamenitosti u Barseloni su među najpopularnijima, koje godišnje posjeti oko milion turista. Ali to nije uvijek bilo tako.
Gaudijeva La Pedrera (Casa Mila) 1970-ih godina izgledala je tužno i vijugavo, a fasada joj je bila zapuštena. To je stambena zgrada u Barseloni koja gleda u ulicu Passeig de Gracia, i jedno je od ključnih djela slavnog arhitekta Antonija Gaudíja.
Zgrada se gradila od 1905. do 1910. godine kada je i dobila naziv “La Pedrera”, što na katalonskom znači “kamenolom”, zbog svoje nepravilne kamene fasade koja izgleda kao prirodna kamena litica.
Ova zgrada je najpotpunije Gaudíjevo djelo i njegovog koncepta prirodne arhitekture. Ona predstavlja kamenu planinu napravljenu ljudskom rukom s brojnim nepravilnim prozorima koji izgledaju kao otvori pećina i s balkonima od kojih svaki ima jedinstvenu ogradu od kovanog gvožđa.
Danas, osam od deset turista u Barselonu dolazi zbog njene arhitekture, uglavnom Gaudijeve. Procjenjuje se da oko 500 ljudi dnevno provodi više od pola sata razgledavajući upravo La Pedreru.
“Ova kuća je postala jedinstven Gaudijev arhitektonski jezik i razvoj secesije u Barseloni”, rekla je arhitektica Marta Antunjano.
Gaudí je na krovu zgrade ostvario potpunu umjetničku slobodu mašte u oblikovanju terase s vrtovima oko velikog dvorišta koje je ispunjeno zamaskiranim mističnim čudovištima (unikatni dimnjaci).
U ovom apstraktnom ambijentu Gaudí je ostvario sve odlike nadrealizma koji će se kao umjetnički pravac pojaviti tek dvadesetak godina kasnije.
express.hr